Betaling
Om Klarna
Når du handler via Klarna, kan du blive bedt om at identificere dig med en digital signatur, som fungerer som din personlige, elektroniske underskrift.
Du kan bruge MitID til sikker login og signering.
Ja.
Klarna er vores mellemmand vedrørende de forskellige betalingsmuligheder: Faktura betal inden for 30 dage; Konto; Betal direkte; Bankoverførsel; Kortbetaling eller Mobile Pay.
Ja. Klarna tilbyder både køberbeskyttelse og svindelbeskyttelse.
Klarna tilbyder også forskellige betalingsmetoder, så du som kunde kan føle dig tryg ved din betaling. Eksempelvis betalingsmetoden "Klarna Faktura 30 dage", så har du 30 dage til at betale din ordre, hvilket betyder, at du når at få varerne hjem, inden betalingen skal foretages.
Hvis du har spørgsmål om Klarna og deres forskellige beskyttelser, bedes du kontakte deres kundeservice.
Når vi sender din ordre fra vores lager, aktiveres fakturaen fra Klarna.
Hvis du ikke har modtaget nogen information om din faktura eller betaling, kan det skyldes, at den er havnet i din spam, eller at du har indtastet en forkert e-mailadresse. Hvis du ikke kan finde din faktura eller har andre spørgsmål til fakturaer, bedes du kontakte Klarnas kundeservice via deres hjemmeside.
Husk at du også kan finde dine fakturaer ved at logge ind på din Klarna-konto. Det kan du gøre via Klarnas app eller deres hjemmeside.
Ja.
Du kan vælge MobilePay som betalingsmetode, når du gennemfører din betaling via Klarna.
Ja.
Du kan vælge at betale med kort, når du gennemfører din ordre ved kassen.
Hvis du ikke kan finde din faktura i din e-mail, kan vi sende den til dig igen via e-mail. Ønsker du at få din faktura tilsendt med almindelig post, bedes du kontakte Klarnas kundeservice, så hjælper de dig videre.
Har du brug for en faktura med specificeret moms, kan du kontakte vores kundeservice, info@minfot.dk, så hjælper vi dig.
Billie er en betalingstjeneste, der tilbydes af Klarna og fungerer som mellemled mellem virksomhedskunde og Klarna. På nuværende tidspunkt tilbyder Minfot.dk ikke denne service i Danmark.
Når vi har modtaget og håndteret din returnering, krediterer vi Klarna. Der kan så gå 2-5 dage, før Klarna registrerer dette mod dig.
Hvis ikke alt på ordren returneres, eller hvis du skal betale returfragt, forbliver det resterende beløb hos Klarna til betaling.
Vi anbefaler altid at sætte fakturaen på pause hos Klarna, i tilfælde af returnering eller ombytning, for at undgå eventuelle betalingspåmindelser.
Hvis du har spørgsmål eller bekymringer omkring dette, bedes du kontakte vores kundeservice.
Om betaling
Vi bruger Klarna og de tilbyder en række forskellige betalingsmetoder:
• Kortbetaling – du kan bruge de fleste debet- og kreditkort
• Faktura – 30 dage og månedlig faktura
• Konto
• Mobile Pay
• Bankoverførsel – penge hæves inden for 1-2 dage efter vi har sendt ordren, fra den konto, der er knyttet til Klarna.
Efter du har valgt, hvilke produkter du vil købe, går du videre til kassen, hvor du følger instruktionerne og vælger den ønskede betalingsmetode, og gennemfører derefter dit køb. Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så ring eller send en mail til vores kundeservice. Du kan kontakte os på +46 431 725 00 (hverdage 10-15) eller info@minfot.dk
Hvis dit køb ikke er godkendt, når du vælger at betale med Klarna, kan det skyldes en af følgende årsager:
1. Tjek betalingsoplysningerne: Sørg for, at du har indtastet de korrekte betalingsoplysninger, herunder kortnummer, udløbsdato og CVC-kode, hvis du har valgt at betale med kort.
2. Dit kort er ikke registreret til online køb, kontakt din bank.
3. Tjek, at dine personlige data er udfyldt korrekt.
4. Du har indtastet det forkerte personnummer. Vær opmærksom på, at personnummeret kontrolleres i forhold til din folkeregistrerede adresse. Disse oplysninger skal stemme overens, for at fakturakøbet kan gennemføres.
5. Du har overskredet det maksimale beløb for Klarna-faktura. Du kan kontakte Klarna, hvis du vil vide mere om din kreditgrænse.
6. Klarna godkender ikke din kredit. Kontakt Klarna for mere information om din kredit.
Hvis der er reserveret penge på dit kort, men du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, så kontakt vores kundeservice, så hjælper vi dig.
Ved for eksempel tekniske problemer under købsprocessen, kan der i nogle tilfælde reserveres et beløb, uden at der er registreret en ordre i vores system. Sker det, får du pengene tilbage til det kort, du har angivet i din ordre, hvilket normalt tager 2-5 bankdage.
Du kan også kontakte Klarna.dk for mere information.
Når du har afgivet din ordre, og du har valgt at betale direkte med kort, Mobile pay eller anden direkte betaling, reserveres beløbet i din bank. Når din ordre sendes fra vores lager, aktiveres betalingen, og pengene trækkes i din bank.
Har du spørgsmål til din betaling og om pengene er trukket, så kontakt Klarnas kundeservice, så hjælper de dig videre. Du kan også logge ind på din Klarna-konto for at se dine igangværende ordrer og betalinger.
Visa Secure og Mastercard Identity Check er sikkerhedstjenester, der har til formål at øge sikkerheden ved kortbetalinger til onlinekøb og for alle digitale enheder.
Begge sikkerhedstjenester er baseret på, at du udover dine sædvanlige kortoplysninger også skal indtaste en personlig kode, som du selv har valgt, fx via MitID eller en anden autentificeringsproces for at verificere kortbrugerens identitet.
Det er nu obligatorisk at have dit kort forbundet til denne sikkerhedstjeneste for at kunne handle i mange netbutikker. Formålet er at sikre betalingsprocessen og beskytte mod svindel og uautoriseret brug.
Hvis dit kort ikke allerede er tilsluttet, skal du kontakte din bank for at få mere at vide. Bemærk, at dit køb kan blive afvist, hvis dit kort ikke er tilsluttet sikkerhedstjenesten.
Forkerte kortoplysninger: Dobbelttjek, at du har indtastet det korrekte kortnummer, udløbsdato og sikkerhedskode. Et forkert nummer eller forkerte oplysninger kan medføre, at transaktionen bliver afvist.
Spærret kort: Tjek, at dit betalingskort ikke er spærret af din bank af en eller anden grund. Dette kan skyldes mistænkelig aktivitet eller andre sikkerhedsforanstaltninger.
Tekniske problemer: E-handelsplatformen kan muligvis have tekniske problemer, der påvirker betalingsprocessen. Prøv venligst igen senere eller kontakt vores kundeservice for yderligere hjælp.
Begrænsninger: Nogle banker kan have begrænsninger for onlinebetalinger eller -transaktioner. Kontakt din bank for at se, om der er begrænsninger på dit kort.
Nej, desværre kan vi i øjeblikket ikke tilbyde gavekort til vores danske kunder.
Minfot.dk er en svensk virksomhed og er certificeret af E-mærket. E-mærket er en non-profit organisation grundlagt i 2000 af Dansk Erhverv, Dansk IT, Forbrugerrådet Tænk, FDIH, Dansk Industri, Finans Danmark og HK.
E-mærket garanterer forbrugerne en sikker handel, når de vælger at handle i en e-mærket netbutik og sikrer, at de certificerede netbutikker har et korrekt juridisk grundlag i købsprocessen, så de ikke kommer i klemme i kundesager pga. til overtrædelser af de gældende krav og regler.
Vi har også en svensk kundeservice, og hvis du har spørgsmål eller bekymringer, kan du nemt nå os via både telefon og e-mail. Du kan nå os på +46 431 725 00 alle hverdage mellem 10:00-15:00 eller sende os en mail på info@minfot.dk
Ja.
Som ny kunde hos Klarna skal du muligvis indtaste dit personnummer under købsprocessen for visse betalingsmetoder. CPR-nummeret er nødvendigt for at bekræfte din identitet, for at forhindre uautoriseret brug og for at bekræfte din kreditværdighed. Dine oplysninger videregives ikke og håndteres i overensstemmelse med gældende GDPR-lovgivning (databeskyttelsesloven).
Hvis du har handlet via Klarna før, behøver du i de fleste tilfælde ikke indtaste dit cpr-nummer, men du kan nogle gange få brug for at bekræfte din identitet via MitID. Dette er for at sikre, at ingen uvedkommende handler i dit navn.
Finder du ikke svaret, du søger? Kontakt os på telefon eller mail, så hjælper vi dig med dine spørgsmål.