Hjælpecenter: Betaling
Her finder du svar på hyppigt stillede spørsmål om vores betalingsmetoder, herunder hvordan du handler sikkert og nemt med Klarna. Vores ambition er at gøre dit køb så bekvemt og sikkert som muligt. Har du yderligere spørsmål? Vores kundeservice er altid klar til at hjælpe dig.
Om Klarna
Behøver jeg at identificere mig med en digital signatur for at handle hos jer?
Når du handler og vælger mellem de forskellige betalingsmuligheder, kan du blive bedt om at identificere dig selv med en digital signatur, der fungerer som din personlige, elektroniske signatur.
Du kan bruge MitID til sikker login og signering
Må jeg bruke Klarna for å handle hos dere?
Hvis du ønsker at foretage dit køb med faktura, skal du vælge "Betal senere med Klarna" i kassen, og købet vil derefter blive registreret via Klarna.
Du kan finde din ordre via Klarna-appen eller via "mine sider" på Klarnas hjemmeside.
Betaler du med kort, registreres beløbene direkte i din bank, men Klarna står for betalingsinformationen.
Kan jeg forlænge forfaldsdatoen på min faktura hos Klarna?
Ja, du kan forlænge forfaldsdatoen for din faktura, men mod et gebyr.
Gebuddet for forlængelsen afhænger af, hvor mange dage du vælger at udskyde forfaldsdatoen med.
Har du spørgsmål om at udskyde betalingsfristen for din faktura, kan du chatte med Klarnas kundeservice via deres app eller ringe til dem.
Er der gebyrer forbundet med betaling med Klarna?
Klarnas kasse er gebyrfri, men der kan pålægges visse gebyrer eller renter afhængigt af, hvilken betalingsmetode du vælger at bruge ved dit køb.
Hvordan kan jeg få betalingsoplysninger om min ordre fra Klarna?
Betalingsunderlaget til din faktura sendes fra Klarna til den e-mailadresse, du registrerede ved købet.
Du kan logge ind i din app eller via Klarnas hjemmeside for at se dine betalingsdokumenter. Du kan også kontakte Klarnas kundeservice.
Hvor kan jeg henvende mig, hvis jeg har spørsmål om min betaling eller Klarna?
Har du spørgsmål om betalinger, fakturaer eller rater hos Klarna? Kontakt deres kundeservice
Ønsker du oplysninger om din ordre, kan du kontakte vores kundeservice for yderligere hjælp. Du kan ringes til os på telefonnummer +46(0)431-72500, mandag til fredag (ikke på helligdage), mellem kl. 10:00-15:00, eller du kan sende en e-mail til info@minfot.dk
Er det sikkert at bruge Klarna?
Ja, du kan føle dig tryg med Klarna.
Klarna tilbyder en sikker brug af deres betalingsfaciliteter og de tilbyder både købersbeskyttelse og sikkerhedsverifikation med BankID.
Jeg har ikke modtaget min faktura?
I forbindelse med, at vi sender din ordre fra vores lager, aktiveres fakturaen fra Klarna.
Har du ikke modtaget information om din faktura eller betaling, kan det skyldes, at den er havnet i din spam-mappe, eller at du har angivet en forkert e-mailadresse. Finder du ikke din faktura eller har du andre spørsmål vedr. fakturering, bedes du kontakte Klarnas kundeservice.
Husk, at du også kan finde dine fakturaer ved at logge ind via Klarnas app eller deres hjemmeside.
Kan jeg betale med MobilePay?
Ja. Du kan vælge MobilePay som betalingsmetode, når du afslutter din betaling via Klarna.
Kan jeg betale med betalingskort?
Ja. Du kan vælge at betale med kort, når du afslutter din ordre i kassen.
Kan jeg få en kopi af min faktura?
Ubetalte fakturaer kan du downloade som en PDF-fil i appen eller ved at logge ind på Klarna.com
Ønsker du en kopi af din betalte faktura, bedes du kontakte Klarnas kundeservice for at modtage din faktura som PDF-fil, inklusive moms.
Jeg har modtaget en bekræftelse fra jer om, at min retur er behandlet. Hvorfor er fakturaen så ikke opdateret?
Når vi har modtaget og behandlet din retur, krediterer vi Klarna. Klarna sender derefter enten en ny betalingsanmodning eller en refusionsmail.
Hvis ikke hele ordren returneres, eller hvis du skal betale for returfraft, modtager du en opdateret betalingsbekræftelse fra Klarna.
Vi anbefaler altid, at du sætter fakturaen hos Klarna på pause ved returnering eller ombytning, for at undgå eventuelle påmindelser.
Har du spørgsmål eller bekymringer vedrørende din retur, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.
Om betaling
Hvordan betaler jeg, og hvilke betalingsmuligheder er der?
Når du køber, skal du gennemføre og betale din ordre ved kassen. Du kan vælge at betale for din ordre med:
• Betalingskort: Beløbet trækkes direkte fra dit kort.
• Klarna: Vælg mellem at betale senere eller opdele betalingen med en faktura. Klarna sender alle oplysninger direkte til dig via appen eller e-mail.
• MobilePay: Hurtig og nem betaling via MobilePay-appen direkte fra din mobil. Beløbet trækkes fra det kort eller den bankkonto, der er knyttet til din
MobilePay.
• Apple Pay: Du betaler via din iPhone, iPad eller Apple Watch. Købet bekræftes med Face ID, Touch ID eller kode.
• Google Pay: Betaling sker via din Google-konto og sker med fingeraftryk, ansigtsgenkendelse eller kode på din enhed.
Hvorfor går min betaling ikke igennem?
Hvis dit køb ikke godkendes, når du vælger at betale med de forskellige betalingsmuligheder, kan det skyldes en af følgende årsager:
1. Tjek betalingsoplysningerne: Sørg for, at du har indtastet de korrekte betalingsoplysninger, herunder kortnummer, udløbsdato og
CVC-kode, hvis du har valgt at betale med kort.
2. Dit kort er ikke registreret til online køb, kontakt din bank.
3. Tjek, at dine personlige data er udfyldt korrekt.
4. Du har overskredet det maksimale beløb for Klarna-faktura. Du kan kontakte Klarna, hvis du vil vide mere om din kreditgrænse.
5. Klarna godkender ikke din kredit. Kontakt Klarna for yderligere information om din kredit.
Hvordan ved jeg, om pengene er trukket?
Når du har afgivet din ordre, og du har valgt at betale direkte med kort, Mobile pay eller anden direkte betaling, reserveres beløbet i din bank. Når din ordre sendes fra vores lager, aktiveres betalingen, og pengene trækkes i din bank.
Hvad er Visa Secure og Mastercard Identity Check?
Visa Secure og Mastercard Identity Check er sikkerhedstjenester, der har til formål at øge sikkerheden ved kortbetalinger ved onlinekøb og for alle digitale enheder.
Begge sikkerhedstjenester er baseret på, at du ud over dine sædvanlige kortoplysninger også skal angive en personlig kode, som du selv har valgt, for eksempel via Mobilt BankID eller en anden autentiseringsproces, for at verifisere kortbrugerens identitet.
Det er i dag obligatorisk at have sit kort tilknyttet til denne sikkerhedstjeneste for at kunne handle hos mange onlinebutikker. Formålet er at sikre betalingsprocessen og beskytte mod svindel og misbrug.
Skulle dit kort endnu ikke være tilknyttet, bedes du kontakte din bank for yderligere oplysninger. Bemærk, at dit køb kan afvises, hvis dit kort ikke er tilknyttet sikkerhedstjenesten.
Når jeg betaler med betalingskort, får jeg en fejlmeddelelse. Hvad skyldes det?
Forkerte kortoplysninger: Dobbelttjek, at du har indtastet det korrekte kortnummer, udløbsdato og sikkerhedskode. Et forkert nummer eller forkerte oplysninger kan medføre, at transaktionen bliver afvist.
Spærret kort: Tjek, at dit betalingskort ikke er spærret af din bank af en eller anden grund. Dette kan skyldes mistænkelig aktivitet eller andre sikkerhedsforanstaltninger.
Tekniske problemer: E-handelsplatformen kan muligvis have tekniske problemer, der påvirker betalingsprocessen. Prøv venligst igen senere eller kontakt vores kundeservice for yderligere hjælp.
Begrænsninger: Nogle banker kan have begrænsninger for onlinebetalinger eller -transaktioner. Kontakt din bank for at se, om der er begrænsninger på dit kort.
Kan jeg betale med gavekort?
Ja, det er muligt at betale med gavekort. Du angiver dit gavekortnummer ved kassen, og beløbet trækkes fra ordren.
Hvordan ved jeg, at Minfot er en sikker e-handelsplatform?
Minfot.se er en svensk virksomhed og er certificeret af E-mærket. E-mærket er en non-profit organisation grundlagt i 2000 af Dansk Erhverv, Dansk IT, Forbrugerrådet Tænk, FDIH, Dansk Industri, Finans Danmark og HK.
E-mærket garanterer forbrugerne en sikker handel, når de vælger at handle i en e-mærket netbutik og sikrer, at de certificerede netbutikker har et korrekt juridisk grundlag i købsprocessen, så de ikke kommer i klemme i kundesager pga. til overtrædelser af de gældende krav og regler.
Vi har også en svensk kundeservice, og hvis du har spørgsmål eller bekymringer, kan du nemt nå os via både telefon og e-mail. Du kan nå os på +46 431 725 00 alle hverdage mellem 10:00-15:00 eller sende os en mail på info@minfot.dk
Skal jeg oplyse mit CPR-nummer ved kassen?
Nej, du behøver ikke aktivt oplyse dit CPR-nummer i kassen.
Men afhængigt af, hvilken betalingsmetode du vælger, kan du blive bedt om at bekræfte din identitet via digital signatur, som indirekte allerede er knyttet til dit personnummer. Dette er for at sikre, at ingen uautoriseret handler i dit navn.
RING OS
Telefon: +46(0)431-72500
Mandag-fredag kl. 10-15
MAIL OS
E-mail: info@minfot.dk
Vi svarer inden for 24 timer på hverdage.