Hjælpecenter: Retur, ombytning og reklamation
Vi vil gerne, at du er helt tilfreds med dit køb. Her finder du information om, hvordan du returnerer, omhandler eller reklamerer et produkt, hvis noget ikke gik som du forventede.
Retur og ombytning
Kan jeg fortryde mit køb?
Vi har et automatiseret robotlager, der behandler din ordre med det samme.
Men hvis du vil vide mere om din ordre, så kontakt venligst vores kundeservice.
Du har også altid mulighed for 30 dages returret eller bytteret.
Hvad koster returfragt?
Ved returnering opkræves en returfragtomkostning på 50 kr, som opkræves når vi har modtaget din retur til vores lager og returhåndteringen er gennemført.
Brug altid vores returseddel ved returnering.
Kan jeg returnere en vare, jeg har bestilt, hvis den ikke passer, for at få den byttet eller pengene tilbage?
Ja, hos os har du altid 30 dages retur- og bytteret.
Bemærk venligst, at produktet/produkterne skal være ubrugte til returnering eller ombytning. Til hygiejneartikler og beskyttelse som støttestrømper, sokker og lignende skal emballagen være intakt og produktet helt ubrugt ved returnering af hygiejniske årsager.
Den originale emballage, såsom skoæsken eller anden original æske, skal være intakt og ubeskadiget. Hvis den originale emballage mangler, vil der blive opkrævet et gebyr på 100 kr.
Ved ombytning af en vare kan vi ikke altid garantere tilgængelighed af den ønskede størrelse. I så fald tilbyder vi muligheden for at skifte til et andet produkt eller få en refusion. For ombytning bedes du afgive en ny ordre via vores hjemmeside.
Kan jeg returnere strømper eller støttestrømper?
Af hygiejniske årsager kan gennemprøvede sokker og støttestrømper ikke returneres. For en godkendt returnering skal disse være i deres ubrudte originale emballage, fuldstændig uafprøvet.
Hvad sker der, hvis jeg vil returnere et produkt, der indgår i en pakkepris eller er købt med mængderabat?
Når du returnerer produkter fra et bundttilbud eller fra et køb, hvor du har benyttet dig af en mængderabat, ophører den aktuelle kampagne- eller mængderabat for de produkter, du vælger at beholde.
Jeg har ikke modtaget nogen returseddel?
Et selvklæbende returetiket og en returformular vil blive sendt med din forsendelse. Så start med at tjekke, at den ikke sidder fast på indersiden af emballagen.
Hvis du ikke kan finde den, så kontakt vores kundeservice og vi sender dig en ny via e-mail
Du skal altid sende din retur med vores returfragtlabel.
Hvordan returnerer jeg med Bring?
Brug den returlabel, der følger med forsendelsen, og indsend din retur på det nærmeste Bring servicested/butikk og gem returkvitteringen.
Hvordan ved jeg, at min retur er blevet behandlet?
Du vil modtage en e-mail fra os, når din returnering er blevet behandlet kaldet "Retur" med information om, at vi har behandlet din returnering. Du vil også modtage en e-mail fra Klarna med opdaterede betalingsoplysninger.
Husk, at det kan tage op til 14 dage, før din returnering er leveret til vores lager til endelig håndtering af Klarna.
Du kan altid spore din returnering via Brings hjemmeside eller app gennem pakke-id'et på den kvittering, du modtager, når du afleverer din retur.
Hvis du har spørgsmål vedrørende din returnering, så kontakt vores kundeservice, så hjælper vi dig.
Jeg vil gerne returnere et produkt, hvad skal jeg gøre med min faktura?
Du kan sætte din faktura på pause med Klarna, hvilket betyder, at fakturaen ikke kan forfalde.
Det gør du ved at kontakte Klarnas kundeservice, eller ved at logge ind på "Mine sider" på Klarnas hjemmeside, eller logge ind via deres app.
Min retur er markeret som modtaget, hvorfor er den så ikke behandlet endnu?
Når vi har modtaget din retur på vores lager, sættes den i kø for håndtering og kreditering til Klarna. Dette tager cirka 2-3 hverdage, og så snart det er klar, vil du modtage en e-mail fra os, der bekræfter, at vi har håndteret din returnering.
Hvor hurtigt får jeg pengene tilbage efter en returneret vare er blevet behandlet?
Refusionen sker normalt mellem 2-5 hverdage, men refusionstiden kan variere afhængigt af den valgte betalingsmetode.
- Betalingskort: Normalt tager det 2-5 bankdage afhængigt af kortudsteder.
- Klarna: Refusion finder normalt sted inden for 2-5 hverdage afhængigt af Klarna og banken.
- Apple Pay: Normalt inden for 5-7 bankdage.
- Google Pay: Normalt inden for 5 bankdage.
- MobilePay: Normalt inden for 2-3 bankdage.
Hvordan foregår refusion ved en returnering?
Refusionen vil blive foretaget til den alternative betalingsmetode, der blev brugt til købet.
- Betalingskort: Ved returnering refunderes pengene automatisk til den samme konto, som kortet er knyttet til, og som du brugte til dit køb.
- Klarna: Ved returnering justerer Klarna fakturaen eller refunderer beløbet, hvis du allerede har betalt.
- Apple Pay: Ved returnering refunderes beløbet til det kort, der er knyttet til Apple Pay.
- Google Pay: Ved returnering refunderes beløbet til det kort, der er knyttet til Google Pay.
- MobilePay: Ved returnering refunderes pengene til den samme konto, og du vil modtage en besked i appen.
Hvad er jeres returpolitik?
Du har både retur- og bytteret i 30 dage
Varen du returnerer skal være i ubrugt stand og i original emballage. Ved returnering er du selv ansvarlig for returfragten, som efterfølgende opkræves med 59 kr. Brug altid retursedlen, der følger med forsendelsen, hvis den mangler, kontakt vores kundeservice for en ny.
Af hygiejniske årsager er produkter som sokker, støttestrømper, støttestrømpebukser og visse beskyttelser udelukket fra fortrydelsesretten. Ved returnering af et sådant produkt skal emballagen og produktet være helt ubrugt. Bytteretten ved forkert størrelse gælder ikke, hvis varen er prøvet på. Læs mere om returnering under linket returinformation. https://www.minfot.dk/returnering
Hvad betyder fortrydelsesret og åbent køb?
Både fortrydelsesret og åbent køb har til formål at give dig som kunde mulighed for at fortryde et køb og returnere varen inden en bestemt periode efter købet.
Refunderer I fragtomkostningerne, hvis jeg returnerer varen?
Omkostning for retur er 50 kr og opkræves efterfølgende.
(Gælder ikke ved bytte eller reklamation – da er returen gratis.)
Hvordan foretager man en ombytning for at få en ny størrelse eller et andet produkt?
Du foretager en ombytning ved at afgive en ny ordre på minfot.dk
Når du afgiver en ny ordre, vil du også modtage en ny faktura.
Din første ordre vil blive krediteret eller refunderet afhængigt af den betalingsmetode, du har valgt. Har du brug for hjælp til at lave din bytteordre, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice, så hjælper vi dig.
Reklamation
Hvordan laver jeg en reklamation?
Alle reklamationer behandles via vores kundeservice. Du kan kontakte os via mail, info@minfot.dk eller telefon +46 431 725 00 (hverdage 10:00-15:00), så hjælper vi dig.
Efter du har kontaktet vores kundeservice vedrørende din klage, skal du som regel supplere med billeder til reklamationen. Vi beder normalt om billeder, der viser fejlen/reklamationen, et billede af hele parret og ordrenummer som sendes til info@minfot.dk
Mit produkt var ødelagt, da jeg fik det. Hvad skal jeg gøre?
Kontakt vores kundeservice, så hjælper vi dig.
Mit produkt er gået i stykker, hvilken garanti har jeg?
Alle reklamationer behandles efter reglerne i købeloven, der giver dig som kunde 3 års reklamationsret.
Hvordan ved jeg, om I har modtaget min reklamation?
Når vi har modtaget og behandlet din klage, modtager du en bekræftelsesmail fra os.
Hvis din klage bliver godkendt og krediteret, vil du også modtage en e-mail kaldet "Retur", der informerer dig om, at vi har modtaget din retur. Det skyldes, at vi har foretaget en justering af din faktura i forbindelse med reklamationen.
Hvad gør I med varer, der reklameres over?
Vi ønsker at tage ansvar for både miljøet og vores produkter. Returvarer, som kan komme andre til gode, doneres til velgørenhed, og øvrige produkter, som mangler emballage, prislabel eller er brugt til fotoshoots, sælger vi i vores RESALE -shop til rabatterede priser.
RING OS
Telefon: +46(0)431-72500
Mandag-fredag kl. 10-15
MAIL OS
E-mail: info@minfot.dk
Vi svarer inden for 24 timer på hverdage.