Hjælpecenter: Returnering, ombytning og klager

Vi vil gerne, at du er helt tilfreds med dit køb. Her finder du information om, hvordan du returnerer, omhandler eller reklamerer et produkt, hvis noget ikke gik som du forventede.

Retur og ombytning

Kan jeg fortryde mit køb?

Ja, du har 14 dages retur-/ombytelsesret fra det tidspunkt, du modtager din ordre. Der er en returlabel vedhæftet i pakken, som du skal bruge til at sende ordren retur til os. Har du yderligere spørgsmål vedrørende dette, bedes du kontakte vores kundeservice, så hjælper vi dig.

Hvad koster returfragt?

Ved returdebiteres et returfragtgebyr på 59 kr, og dette debiteres, når vi har modtaget din retur til vores lager og returbehandlingen er afsluttet. Ved ombytning er fragten gratis.

Kan jeg returnere en vare, jeg har bestilt, hvis den ikke passer, for at få den byttet eller pengene tilbage?

Ja, hos os har du altid 14 dages retur-/ombytningsret.

Bemærk venligst, at produktet/produkterne skal være ubrugte ved retur eller ombytning. For hygiejneartikler og beskyttende artikler som støttestrømper, strømper og lignende skal emballagen være uåbnet og produktet helt ubrugt ved retur af hygiejnemæssige grunde.

Originalemballagen, som fx skokassen eller anden originalkarton, skal være intakt og uskadt. Ved manglende originalemballage opkræves et gebyr på 100 kr.

Ved ombytning kan vi ikke altid garantere tilgængeligheden af den ønskede størrelse. I så fald tilbyder vi muligheden for at ombytte til et andet produkt eller få refunderet beløbet. For ombytning, bedes du afgive en ny ordre via vores hjemmeside.

Kan jeg returnere strømper eller kompressionsstrømper?

Af hygiejnisk årsag kan brugte strømper og kompressionsstrømper ikke returneres. For en godkendt retur skal disse være i deres uåbnede originalemballage og helt ubrugte.

Hvad sker der, hvis jeg vil returnere et produkt, der indgår i en pakkepris eller er købt med mængderabat?

Når du returnerer produkter fra et pakkeudbud eller fra et køb, hvor du har benyttet dig af mængderabat, ophører den gældende kampagne- eller mængderabat for de produkter, du vælger at beholde.

Jeg har ikke modtaget nogen returseddel?

Et selvklæbende returfrakteksmærke følger med din levering, og på bagsiden af din pakkseddel finder du et returformular. Kontrollér først, at det ikke er klemt fast indeni emballagen. Finder du det ikke, så kontakt vores kundeservice, og vi sender dig et nyt, enten via e-mail eller almindelig post.

Du skal altid sende din retur med vores returfraktseddel.

Hvordan returnerer jeg med PostNord?

Brug den returetiket, som medfølger i forsendelsen, og aflever din retur hos nærmeste PostNord ombud, og gem kvitteringen.

Alternativt kan du også returnere din ordre via PostNord pakkeautomat - døgnet rundt. PostNord-appen kræves for denne returmulighed.

Hvordan ved jeg, at min retur er blevet behandlet?

Når din retur er behandlet, modtager du en e-mail fra os med emnetitlen 'Retur', hvori vi bekræfter, at vi har behandlet din retur.

Har du en faktura, modtager du også en e-mail fra Qliro med opdaterede betalingsoplysninger eller et returrefusionsskema, som du skal udfylde for at få din refusion.

Vær opmærksom på, at det kan tage op til 14 dage, før din returleverance ankommer til vores lager til endelig behandling hos Qliro.

Du kan altid spore din retur via PostNords hjemmeside eller app ved hjælp af det pakke-id, der står på indleveringskvitteringen, som du modtager, når du afleverer din retur.

Har du spørsmål vedrørende din retur, kan du kontakte vores kundeservice, så hjælper vi dig.

Jeg vil gerne returnere et produkt, hvad skal jeg gøre med min faktura?

Du kan stoppe din 14-dages faktura hos Qliro ved at registrere din retur, så fakturaen ikke kan blive forfalden. Du kan få hjælp med dette ved at kontakte Qliros kundeservice, eller ved at logge ind på "Min side" på Qliros hjemmeside, eller logge ind via deres app.

Når du har logget ind, kan du pause din 14-dages faktura ved at:
Trin 1. Vælg den faktura, du ønsker at pause.
Trin 2. Klik på "Administrer faktura"
Trin 3. Vælg "Registrer retur" og følg anvisningerne for at stoppe fakturering.

Ønsker du at pause en delbetaling eller en forfalden faktura, skal du kontakte Qliros kundeservice.

Når vi har modtaget og behandlet din retur, modtager du en opdateret faktura fra Qliro. Fakturaen med de opdaterede betalingsoplysninger sendes til den e-mailadresse, du angav ved købet, men du kan også se den opdaterede faktura via "mine sider" eller i Qliro-appen.

Min retur er markeret som modtaget, hvorfor er den så ikke behandlet endnu?

Når vi har modtaget din retur på vores lager, bliver den sat i kø til behandling og tilgødsning til Qliro.

Dette tager ca. 2-3 hverdage, og så snart det er klar, modtager du en e-mail fra os, som bekræfter, at vi har behandlet din retur.

Hvor hurtigt får jeg pengene tilbage efter en returneret vare er blevet behandlet?

Refusionen håndteres via Qliro, og hvis du har betalt med Swish eller kort, sker refusionen straks efter, at vi har informeret Qliro om returen. Beløbet vises på din konto inden 1-3 bankdage.

Har du en betalt faktura og har du besvaret returrefusionsformularen, som er sendt ud af Qliro, tager det cirka 1-3 bankdage, før du ser pengene på din konto.

Har du spørgsmål vedrørende din refusion, bedes du kontakte Qliro.

Hvordan foregår refusion ved en returnering?

Refusionen sker via Qliro, når vi har informeret dem om returordren.

Pengene refunderes automatisk til den konto, der er knyttet til din Swish- eller kortbetaling.

Har du en betalt faktura og har din returtransaktion blevet registreret, vil du modtage en refusionsmail fra Qliro AB med et formular, hvor du angiver, til hvilken konto pengene skal udbetales. Refusionsmailen sendes til den e-mailadresse, du angav ved købet.


E-mail-informationen til refusionsformulæret indeholder: "Hej, du har modtaget en registreret retur eller betalt for meget og har en refusion på x beløb til gode. Angiv venligst dine kontoudtog via denne link, så modtager du din refusion inden 1-3 bankdage."

Hvis du ikke har modtaget en refusionsmail eller en refusion inden 1-3 bankdage efter at din retur er blevet behandlet, bedes du kontakte Qliros kundeservice – de vil hjælpe dig.

Hvad er jeres returpolitik?

Du har 14 dages retur- og ombytningsret.

Den vare, du returnerer, skal være ubrugt og i originalemballage. Ved returnering betaler du selv returfragt, som efterfølgende debiteres med 59 kr. Brug altid den returseddel, der medfølger i forsendelsen; hvis den mangler, skal du kontakte vores kundeservice for at få en ny.

Af hygiejniske grunde er produkter som strømper, støttestrømper, støttestrømpebukser og visse beskyttelsesprodukter undtaget fra fortrydelsesretten. Ved returnering af et sådant produkt skal emballagen være ubrudt og produktet helt ubrugt. Returret ved forkert størrelse gælder ikke, hvis produktet er prøvet. Læs mere i vores returinformation .

Hvad betyder fortrydelsesret og åbent køb?

Både fortrydelsesret og åbent køb har til formål at give dig som kunde mulighed for at fortryde et køb og returnere varen inden en bestemt periode efter købet.

Refunderer I fragtomkostningerne, hvis jeg returnerer varen?

Er "PostNord Service Point" eller "PostNord Paketbox" valgt, refunderes fragtomkostningerne på 49 kr ved en returnering.

Men hvis den ekstra service "PostNord Home - Levering til døren" er valgt som fragtmetode, refunderes fragtomkostningerne på 89 kr for denne service ikke ved en returnering.

Hvordan foretager man en udveksling?

Du foretager en udskiftning ved at afgive en ny ordre på vores hjemmeside. Når du afgiver en ny ordre, modtager du også en ny faktura eller et nyt betalingsunderlag.

Din første ordre vil blive kreditert eller refunderet afhængig af den valgte betalingsmetode. Har du brug for hjælp med at afgive din returordre, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, så hjælper vi dig.

Reklamation

Hvordan klager jeg?

Alle reklamationer håndteres via vores kundeservice. Du kan kontakte os via mail, info@minfot.se eller telefon 0431-72500 (hverdage 10:00-15:00), så hjælper vi dig.

Når du kontakter vores kundeservice angående din reklamation, skal du normalt vedlægge dokumentation. Vi beder om en tydelig billeddokumentation af fejlen samt et billede af hele produktet, som sendes sammen med ordrenummeret til info@minfot.se

Mit produkt var ødelagt, da jeg fik det. Hvad skal jeg gøre?

Kontakt vores kundeservice, så hjælper vi dig.

Mit produkt er gået i stykker, hvilken garanti har jeg?

Alle reklamationer behandles i henhold til Købeloven, som giver dig som kunde tre års reklamationsret. En reklamation skal ske inden rimelig tid, senest to måneder efter reklamationsrettens udløb.

Alle vores reklamationer behandles via vores kundeservice. Ønsker du at reklamere, bedes du kontakte vores kundeservice, så hjælper vi dig. Behandlingen af en godkendt reklamation kan ske på tre forskellige måder: Ny vare uden beregning, pengene til gode eller pengene tilbage.

Hvordan ved jeg, om I har modtaget min reklamation?

Når vi har modtaget og behandlet din reklamation, modtager du en bekræftelsesmail fra os.

Ved godkendt reklamation erstattes du på en af disse tre måder: Du modtager en ny vare uden beregning, en kredit hos os svarende til beløbet eller pengene tilbage.

Hvad gør I med varer, der reklameres over?

Vi ønsker at tage ansvar for både miljøet og vores produkter. Returvarer, som kan komme andre til gode, doneres til velgørenhed, og øvrige produkter, som mangler emballage, prislabel eller er brugt til fotoshoots, sælger vi i vores RESALE -shop til rabatterede priser.

RING OS

Telefon: 0431-72500
Mandag-fredag kl. 10-13

MAIL OS

E-mail: info@minfot.se
Vi svarer inden for 24 timer på hverdage.